Sjukstuga


När man var liten var det ibland lite mysigt att vara sjuk. I alla fall den där sista "vara-på-säkra-sidan-dagen", då man egentligen mådde bra. Den sista dagen hade man alltid sin förälder helt för sig själv och man var fortfarande i det stadie då det var liiiite synd om en. Vilket betydde att man fick roliga filmer hyrda/lånade av grannen, cola utan kolsyra (ansågs bra för magen) kanske glass och någon god smaklös mat (det var ju dumt o börja med något hejdundrande)
Man kunde fortfarande pipa fram med hes stämma att det var nog bäst att man fick lite glass. Man skulle nog må bättre då. Sååå mycket bättre..

Jag vill vara 8 år igen o ligga i soffan med massa kuddar uppstoppade bakom ryggen, ett skönt täcke om sig och nallen tätt intill och titta på Saltkråkan. Ett lakan skulle vara hängt över fönsterna så att inte solen speglade sig i tv:n utan så man såg pelle, tjorven oh skrållam. Hest skulle man  pipa till att man var kissnödig så någon kom o tog bort nallen (så den inte åkte ner i spyhinken) samt täcket. För sådant kunde man ju inte göra själv. Sedan tassa på tå till toaletten och för sig själv tänka: en dag till, en dag till....

Igår fick jag glass, fast att det inte var "vara-på-säkra-sidan-dagen". Av min stand in-mamma.

S

Kommentarer
Postat av: lottie

hoppas du mår bättre snart min vän och har du tråkigt kan du lyssna på duffy -mercy då mår man snabbt bättre!

2008-02-28 @ 15:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0