Update från Ylva eller vad hon nu heter

Only lonely på kontoret... De andra donnorna är inne och gör stan.

Själv sitter jag och komprimerar film, i detta sköna kontor.

image11

Men den kanske ännu skönare utsikten. Havet ligger och guppar precis nedanför fönsterkarmen. Jag ska snart dyka i för en simtur såhär på eftermiddagskvisten. Eller... Nehej nee. Kontainerpark. Det får duga. För nu.


Ikväll blir det vernissage på Allmänna Galleriet, Lotta Barlach ställer ut. Jag tror att det kan va bra skit. Om inte annat så kan man ju alltid klämma ner ett glas bag in box.

Och mer av sånt blir det denna vecka...

Imorgon öppnar min fina vän Maria sin trädgårdsbutik på Surbrunnsgatan (600 kvm!) så det blir invigningsfest á la grande. Kolla in http://www.outdoor-design.se inom kort. Och gå dit och köp hejdlöst med trädgårdsinredning.

Torsdag nalkas Guldägget Galan. Ska dit med mina kollegor Pia och Ellen. Den stora frågan här på kontoret är vilka kläder som ska dras på. Det blir nog något äggigt. Och guldigt. Eller... Tips?


Summa av kardemumma: Denna vecka smakar vin...


Fan. Jag som skulle varva ner och ha det lite vitt. Gills det om man dricker vitt vin? Eller har men en vit vecka trots det? Synd i så fall att vitt vin inte ens kommer i närheten av smaken av rött


Well well...


Nu ringde det precis från ett produktionsbolag. "Nämen tjänare Tue!" Tue? Hur mycket ska man behöva ta? Tove? Tuve? Tuva? Tia? Pia? Och till och med Ylva har språkats. Jag ger upp.


Tua var det... är det... förblir det...


Back to business. TV4 är här med sina profiler hela veckan och filmar vinjetter i den stora studion. Jag ligger lågt. Jävligt lågt.

T (som i TUA)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0